Ce poziție ai când stai în fața calculatorului?

Ergonomie

Știi acele filmele unde există câte o scenă în care eroul principal încetinește sau oprește totul în jurul lui pentru a fugi din calea unui glonț sau pentru a scăpa din cine știe ce capcană? Încearcă și tu un pic tehnica: nu te mișca din poziția în care ești și ține-o minte! Uită-te la materialul video de mai jos și apoi parcurge lista de verificare de sub fereastra video. Enjoy!



Lista de verificare pentru poziția la calculator:

Aveai spatele drept?

Dacă stai cocoșat, mai devreme sau mai târziu o să ai dureri de spate, de umeri și chiar dureri de cap. Această poziție duce la tensionarea mușchilor, a discurilor intervertebrale și împiedică oxigenarea corectă a creierului.

Picioarele făceau un unghi de 90 grade în spatele genunchiului?

Dacă stai cu picioarele sub scaun sau cu picioarele atârnând, este împiedicată buna circulație a sângelui în picioare, ceea ce duce la apariția varicelor, a durerilor de picioare sau inflamarea gleznelor.

Brațul și antebrațul formau un unghi de 90 grade?

Această poziție îți pune mai puțină presiune pe articulațiile mâinilor, ceea ce reduce probabilitatea apariției inflamațiilor articulare.

Știu că următoarea “verificare” nu are legătură cu poziția în care stai, dar are mare legătura cu sănătatea ta:

Faci pauza de minim 10 minute la fiecare 50 minute de stat în fața calculatorului?

(la copii e indicata o perioada mai scurtă de stat în fața calculatorului și o pauză mai mare). Chiar dacă sună a clișeu, aceste pauze au ca scop relaxarea ochilor. Fără a avea pretenția de a fi expert în domeniul medical, știu din prezentarea unui medic că mușchii oculari sunt cei care focalizează imaginea în funcție de distanță. Acești mușchi sunt elastici, ceea ce înseamnă ca ei revin la forma lor inițiala atunci când își termină “treaba”. Totuși, atunci când noi îi folosim continuu (fără să luam pauze de relaxare), ei încep să își piardă treptat aceasta capacitate inerenta (gândește-te la orice elastic: dacă îl ții tensionat o perioadă mai îndelungată, el își pierde din elasticitate și nu mai revine la aceeași formă inițială). În timp, acest lucru poate duce la deteriorarea vederii, la vederea dublă, etc.

Dacă tot ai luat pauză, profită de ocazie și ridică-te de pe scaun, bea un pahar de apă, mergi la cea mai apropiată fereastră și privește în depărtare. Poți chiar să îi zâmbești colegei/colegului de birou – e gratis și plăcut! 🙂

Nu uita să verifici lista de mai sus cât mai des posibil! Sănătate multă și spor la treaba!

Trainer

Luciana este un trainer deosebit, care predă cursuri din pasiune. Iubește oamenii și principala ei abilitate este capacitatea de a se face înțeleasă indiferent de subiectul pe care îl abordează. Pune accentul pe partea practică tot timpul și folosește foarte des analogii pentru a explica subiectele abstracte. Lucianei ii plac provocările și...să facă oamenii să zâmbească :)

>